Nu ni....?!

Hej ni!Nu har jag kommit hem med väskor fulla av kläder!Och är det så du vill veta vad allt jag har köpt joo då besöker du min gammla blogg www.dansarsomemma.blogg.se. Där lägger jag ut allt om resan!Men nu är det här ju min mat blogg!Och nu blir det maaattt recept!

Förrätten

Blev denna igen avocadosnaps med räkor och gurka!
Den var såå god att vi gjorde den igen!Och det receptet finns här nere↓bläddra bara ner så hittar du det!









Varmrätten

Du behöver:
potatis grateng
Fläsk file
vitlökspeppar
grillkrydda
salt
 Och den bruna såsen den har ju min mamma gjort och den har jag laggt ut om du bara bläddrar ner så hittar du den!

Gör så här:

1,Sätt ugnen på 225°C grader
2,he potatis gratengen i en form och sen in iugnen i ugf 40-45 min
3,stek filen tills den får en härlig brun färg
4,salta filen med salt,vitlökspeppar och grillgrydda(så som du vill ha den)
5,Sen när allt det är klart gå till servering


efterrätten

Du behöver:                                                               4 pers
3dl grädde
0.6 socker
3/4 tsk vaniljsocker
1 äggula
1.5 gelantinblad
1/2 påse saffran
hallon chokladfinger

Gör så här:
1,Blanda socker,grädde och vaniljsocker
2Häll i äggulan..rör om
3,Sjurd upp 95°c(bubbla lite)
4,när det kokat upp her du ner gelantinblader..rör om
5,häll sen ner saffranet
6,he in i kylen minst 4 h
7,sen när det har stott fyra h tar du ut det och her på hallonen och choklad fingret!
Sen var middagen klar för denna gång!

psst:om vi har gjort feel maria säg till då(vi fick detta recept av maria)

blev ingen välkomningdrink men men...
Och glöm inte att kolla på www.dansarsomemma.blogg.se och du vill se vad jag köpte!


                              ///EmmA JohanssoN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0