Hej!

Hej jag har skaffat en mat blogg.Där jag lägger ut recept på förrätter,varmrätter,efterrätter och även välkomnings drinkar!!Jag kommer lägga ut ett recept på helgen för på lördagar hemma hos mig har jag som halv åtta hos mig...!Så då provar jag på lite nytt.Och jag ska försöka lägga ut så många recept som möjligt!Och då tycker jag att du ska pröva dom för oftast blir dom goda!Nu kommer ni få ett jätte enkelt recept på en efter rätt som jag kallar vanilj cocktail!Den är enkel men väldigt god..!!!


Vanilj cocktil!
Du behöver 4 st vit chocklad,2 dl crem fresh och 1-2 lime(bror på hur man vill att smaken ska bli jag brukar ta 2st)Hallon,blåbär,björnbär(Vad man gillar jag tar hallon för jag älskar hallon)

Gör så här:
Smält all vit chocklad i mikron.Medans den smälter tar du crem freshen och häller den i en bunke.När vit chockladen är klar tar du ut den och väntar ett tag med att hälla den så den inte skär sig!Sen typ efter 1 min så häller du ner den i crem freshen och rör om dem.Sen delar du lime och presar ner saften i den ner i vit chockladen och crem freshen!Sen ska den bara in i kylen.När den har stått i kylen ett tag tar du ut den och her den i ett fint glas(spelar ingen roll igentiligen men jag vill bara att det ser fint ut)Och sen her du på bären du har valt!Sen klart.
Ett enkelt recept.Ex.Om du har brottomt och gästerna kommer snart så kan du göra denna!
Hoppas du gör den!
Och smaklig måltid om du gör den.

Kommentarer
Postat av: Syrran mia

Hej emma! Vilken bra blogg du har startat! Den där efterrätten är supergod! Fin header har du gjort också! Kram

2011-03-07 @ 11:56:21
Postat av: Mamma

Oj, vilken fin blogg du gjort min lilla gumma,,ja du den där efterrätten den är jätte god mmmmmmmmm, hoppas många prövar den, ja det ska bli kul att följa dig och se alla goda rätter du ska bjuda på , kramar

2011-03-08 @ 11:58:11
Postat av: Rasmus

Hej Emma mmmmmmmmm vad sugen ja blir ska följa dej här o pröva dina recept låter så gott mmmmmmmm

Kram rasmus

2011-03-09 @ 16:13:39
Postat av: Liisa

Vilken fin blogg du har gjort emma! Och allt du gör såg gott ut! Denna måste jag testa en dag :D Bamse kram!!

2011-03-18 @ 20:43:52
URL: http://li5a.se
Postat av: Anonym

Det här måste jag testa, det ser jättegott ut! Himla bekvämt att kolla på din blogg i stället för i kokböcker! Och sen vet jag ju att du har provsmakat allt du skriver om! Toppen!

2011-03-19 @ 13:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0